måndag 25 augusti 2008

Måndag andra skolveckan. Vulkanföredrag och läxläsning

Jag visar pappa läxan. Sidan fem.


Idag har vi arbetat mycket. Vi fick sitta kvar extra länge.
En av mina kompisar stannade ute och lekte och då hörde han inte signalen. Så här låter vår signal: RRR RRRRRRRRRR. Först en kort ring sedan en lång. Jag fick leta honom på hela skolgården.

Idag var det jättekul och jag fick stå framme vid fröken och berätta om vulkaner. Jag berättade lite av varje om vulkaner.

Jag satt och berättade för fröken om vulkaner på maten och vi märkte inte att alla gick. Det är rätt vanligt för mig. När jag gick i sexårs hade jag pratförbud i matsalen för jag pratar så mycket med vuxna.

På arbetsstunden när jag skulle måla med gul färg hade jag råkat bryta spetsen på den gula pennan. Till slut var det bara kanske en decimeter kvar. Fröken fick hjälpa mig att vässa. Min pennvässare blev full.

Idag gjorde jag och pappa läxan. Jag kunde räkna till 1000. Jag kan räkna nästan hur lång som helst. Läxan var rätt enklel. Läxan ska vi lämna in på torsdag.

I morgon ska vi gå till skogen och vi ska ha med oss lättfika.


1 kommentar:

Unknown sa...

Jag är säker på att du har mycket du kan lära fröken, särskilt om vulkaner.
mormor